Salam sejahtera semua..mungkin ramai tak tahu, atau ramai yang dah tahu pasal kegunaan Maybank Visa Debit Card dalam dunia online dan internet business ni...jadi pada hari ni aku akan buktikan dan tunjukkan cara menggunakan debit card Maybank Visa ni dengan betul dan menafaatnya dalam dunia internet business.
1) sila periksa baki akaun paypal anda..cukup atau tak untuk withdraw ini kerana paypal akan cas RM20 setiap transaksi keluar ke kad debit/credit kita.

Pics: check baki paypal kita dahulu

2) kemudian, sila pilih butang withdraw pada bar di atas paypal tadi dan pilih withdraw to Card credit yang mana akan dicas sebanyak RM20...(terdapat cara mengeluarkan paypal menggunakan bank di Malaysia, akan diupdate nanti)..


Pics: Pilih withdraw to card credit

3) pastikan kita telah memasukkan butiran debit card Maybank Visa seperti no card dan no security card tersebut. kemudian, masukkan amount yang hendak di keluarkan daripada paypal kita tadi. dan setelah dipastikan, klik continue.


Pics: Masukkan jumlah amount yang ingin dikeluarkan

4) kebiasaannya, pengeluaran akan mengambil masa dalam 3-4 hari untuk masuk ke debit card Maybank Visa, bagi memastikan bahawa permohonan pengeluaran kita sedang dalam proses, paypal akan menghantar email berkaitan permohonan tersebut. kita juga boleh memeriksa transaksi tersebut pada statement paypal kita seperti, di bawah:


Pics: transaksi USD220 ke kad debit Visa Maybank

5) Pada SS di atas, saya telah memohon pengeluaran sebanyak USD220 dari paypal ke debit card Maybank Visa saya pada 26 Oktober 2009 dan pada 30 Oktober 2009, saya telah periksa di maybank2u saya..dan hasilnya:

alhamdulillah...eksperimen dan misi kali ini berjaya!!huhuhu...sebanyak RM779 daripada paypal saya sudah berjaya dimasukkan ke debit card Maybank Visa..jadi, siapa kata debit card Visa Maybank tak boleh guna dalam dunia online??..huhuhu..

P/S; nanti akan ada eksperimen dan misi withdraw paypal dalam akaun maybank pulak..huhuu