Last week, aku ngan wife ngan family mertua aku pergi ke Kuala Terengganu (KT) ..umpama menjalankan satu misi penting...yang harus dilaksanakan..dengan satu tujuan, iaitu membeli kain BATIK SUTERA TERENGGANU...ya karena Batik Sutera Terengganu!!...yg seronoknya nk dtg sini ialah wife ngan adik ipar aku...teringin nk beli kain kate adik ipar aku (alasan boleh terima), ngidam beli kain kate wife aku..(ngidam beli kain??ader ke??)...jd kami pun pergilah ke sana..kt sane, kami tak pergi tempat lain kt KT ni selain Pasar Payang. Di Pasar Payang ni, terdapat berbagai2 jenis barang dijual..antaranya Batik Sutera, Songket, Ikan, Daging, Buah2an, sayuran, dan xlain tak bukan keropok lekor...nyum2...

Selain itu, aku ader terjumpa sesuatu yg unik kt Pasar Payang ni, nk tau aper die???tgkla gambar2 ni...huhuhu
Tarraa... TELUR PENYU!!!

Kat sini ader jual telur penyu ni...dijual mentah dan sudah direbus...biasanya dimakan bila sudah direbus..belum pernah aku dgr telur penyu digoreng...emm..ader ke???hehehehe...jd aku pun ambil kesempatan utk merasa telur penyu yg direbus ni...

Pics: Telur penyu yang masih berisi setelah direbus..

Pics: Telur penyu yg habis isinya..dimakan!!huhuhu..

Pics: Asam Jawa...boleh makan terus...

Pastu, kami sekeluarga menyambung misi kami yg utama...iaitu SHOPPING!!

Pics: adik ipar aku sibuk memunggah kain..

Pics: Wife & adik ipar aku siap duduk kt kedai lagi...


Pics:wife aku & parent tgk tokey kedai 'menari' dengan kain ala matador..

Pics: Wife aku penat tgk kain batik


Pics: aku pun sambar sehelai baju....huhuhu

Pics: beli keropok lekor dan mcm2 kt bahagian pasar basah

Pics: Bandar Kuala Terengganu...

Kesimpulannya, banyak lagi tempat2 menarik dalam negara kita yg belum kita teroka..jd...melancongla dulu di dalam negara...