Salam sejahtera semua...sudah lama saya tidak memperkatakan berkaitan perniagaan di eBay dan di lelong ...bukan kerana apa, mcm yang anda semua tahu, saya kini sedang bergiat secara aktif di bidang Forex..(aktif ker??)...hehehehe...dalam entri kali ini, saya ingin menceritakan kepentingan rating di lelong dan eBay..



Pics: Rating yang diberikan kepada saya di web lelong.com.my

Rating pembeli adalah merupakan sistem yang berfungsi untuk membantu penjual mendapatkan kepercayaan pembeli atau pembida...ini kerana, jika pembida atau pembeli ingin membuat bidaan atau belian, mereka akan melihat sejauh mana kejujuran atau ketelusan perniagaan si penjual...ini akan menambahkan keyakinan pembida dan pembeli terhadap penjual jika penjual mempunyai rating yang bagus!!!

Pics: Rating dan profile saya di lelong.com.my..masih 100%!!

Rating ini dikira berdasarkan peratusan penjual menjual barangan..ia biasanya dikira dengan melihat kepantasan penjual menghantar barang dibeli...kecekapan penjual melayan pembeli...dan sebagainya...kebaikannya rating yang tinggi ini, akan membuatkan pembeli baru yakin dengan kita dan mengekalkan pembeli untuk terus berurusan dengan kita...kira regular customerla...hehehehe...

p/s: kekalkan prestasi kita...ok??